Spring naar inhoud

Klacht of bezwaar

De beste manier om een klacht in te dienen is om te beginnen mondeling. Vaak is een klacht met een eenvoudig antwoord aan de balie of via een telefoontje al te verhelpen. Ben je niet (geheel) tevreden over onze reactie op jouw klacht, dan kun je een officiële klacht bij ons indienen. Ben je het niet eens met een besluit van ons, dan kun je een bezwaar indienen. Wij behandelen alle klachten en bezwaren vertrouwelijk.

Ik wil een bezwaar indienen

Neem dan vooral eerst contact op met een medewerker van onze afdeling Juridische ondersteuning via (0592) 39 1835. Wij gaan dan samen met jou kijken welke mogelijkheden er voor jou zijn. Ben je het dan nog niet eens, dan kun je een bezwaar indienen. Wij behandelen alle klachten en bezwaren vertrouwelijk.

Je kunt hier online bezwaar indienen met behulp van jouw persoonlijke DigiD (meer over DigiD).


Of schriftelijk

Je mag natuurlijk ook schriftelijk een bezwaar indienen. Op elke beschikking die je krijgt, staat beschreven:

  • hoe je een bezwaar moet indienen
  • wat er minimaal in het bezwaar moet staan
  • welke documenten je eventueel mee moet sturen
  • aan wie je het bezwaar kunt richten.

Je kunt de schriftelijke bezwaar sturen of afgeven bij Werkplein Drentsche Aa. Ons adres vind je op de contactpagina van deze website.

Ik heb een klacht over de afhandeling van mijn aanvraag

Als je een aanvraag of bezwaar bij ons hebt ingediend en de wettelijke termijn voor het beslissen op jouw aanvraag of bezwaar is verstreken, dan kun je ons in gebreke stellen. Je kunt dan hier online het formulier "Dwangsom bij niet tijdig beslissen" invullen met behulp van jouw persoonlijke DigiD (meer over DigiD).

Hier vind je de wettelijke termijnen waarbinnen wij een beslissing moeten nemen.

Ik heb een andere klacht

Ben je het niet eens met onze dienstverlening, dan kun je hier online een klacht indienen. Dit kun je doen met behulp van jouw persoonlijke DigiD (meer over DigiD).


Of schriftelijk

Je mag natuurlijk ook zelf een brief schrijven. Je schriftelijke klacht moet altijd bevatten:

  • de datum waarop je de klacht indient
  • jouw naam, adres en woonplaats
  • jouw handtekening

Je kunt de schriftelijke klacht sturen of afgeven bij Werkplein Drentsche Aa. Ons adres vind je hieronder.

Klachtbehandeling

Zodra wij de klacht hebben ontvangen, krijg je een ontvangstbevestiging en een uitnodiging om de klacht mondeling toe te lichten. Vervolgens onderzoeken wij datgene waarover de klacht gaat. Over de uitkomst van dit onderzoek krijg je schriftelijk bericht. Wij proberen altijd om de klacht binnen vier weken na ontvangst te beantwoorden. Lukt dit niet, dan krijg je daarvan ook schriftelijk bericht.
 

Ombudsvoorziening

Als je niet tevreden bent met onze afhandeling van je schriftelijke klacht, dan kun je de klacht en onze reactie daarop doorsturen naar de Ombudsvoorziening Tynaarlo. Zij zullen jouw klacht nogmaals beoordelen en jou vertellen of wij al dan niet goed op de klacht hebben gereageerd.

Je kunt jouw klacht doorsturen naar:

de Ombudsvoorziening Tynaarlo
ter attentie van mevrouw mr. J. Wiersma-Veenhoven en/of de heer mr. J.J. van Vliet
Postbus 392
9400 AJ Assen

Onze contactgegevens

Werkplein Drentsche Aa

Javastraat 15, Postbus 392, 9400 AJ, Assen

(0592) 39 1600

Toon route